יום ראשון, 14 בפברואר 2010

שבועות ראשונים במדריד...

שלום לכולם,
מה בתכנית של היום .... ההגעה למדריד, ההתארגנות ותחילת הלימודים.
אבל רגע לפני שאני מתחיל לכתוב, אני רוצה להוסיף עוד כמה דברים בהמשך למה שכתבתי בפעם הקודמת באשר לקבלת ההחלטה - למה ללמוד ב-IE?

אז כמו שאמרתי בבלוג הקודם, התואר ב-IE הוא בשנה אחת (13 וחצי חודש ליתר דיוק), מה שחוסך חוסך המון המון כסף וזמן ואין ספק ששני השיקולים הללו מהווים שיקולים מרכזיים בבחירת האוניברסיטה. שיקול נוסף היה הדירוג של IE בצמרת בתי הספר למנהל עסקים בעולם ובאירופה.

אבל ישנם שיקולים נוספים שהובילו אותי לבחור ב-IE על פני בתי ספר אחרים באירופה:
1) לימודי היזמות והאסטרטגיה – האוניברסיטה ב-IE נחשבת למובילה באירופה בלימודי היזמות והציבה את נושא זה כמרכז הליבה שלה. בנוסף ללימודי מנהל העסקים ה"רגילים", למי שרוצה עומדת האופציה לבחור מבין מבחר גדול של קורסי יזמות מגוונים. כמו כן, לבית הספר יש את חממת היזמות שלו- ה –Venture lab. אלו מביניכם שיגיעו עם רעיון פוטנציאלי, יוכלו ליהנות מהידע והליווי הצמוד של מיטב הפרופסורים של בית הספר החל מעיצוב הרעיון ועד למפגש עם משקיעים פוטנציאלייים.

2) Diversity of students – ב-IE יש את הגיוון הגדול ביותר של סטונדטים מבין כל בתי הספר באירופה. בתכנית ה International MBA של IE לומדים 450 איש מ-62 מדינות שונות. גיוון יכול לעשות רק טוב לרמת הלימודים ואתם תתפלאו איזה רעיונות יעלו לכם לראש כשתשמעו על דברים שקורים במקומות כמו אקוואדור, קזחסטן או אפילו איראן. פרט לכך, מדובר בערך מוסף עצום לכל מי שמחפש המשך קריירה בחו"ל, בין אם המדובר בנטוורקינג, הבנת הלך הרוח העסקי במספר גדול של מדינות וחשיפה ישירה לתרבות הארגונית והתרבותית של אותן מדינות. במיוחד בשביל זה, בכל סמסטר נקבעות קבוצות לימוד קטנות של 7-8 סטודנטים, כאשר כ"א מגיע מרקע אחר ושם את הערך המוסף של על השולחן בפתרון הקייסים. מדי סמסטר קבוצות הלימוד מתחלפות וכך לסטודנטים ישנה אפשרות טובה יותר להגדיל את הנטוורקינג שלהם.

3) Exchange Programs – למי שרוצה להעביר סמסטר אחד באוניברסיטה במדינה אחרת, ל-IE יש מגוון של תכניות חילופי סטודנטים החל מאירופה, דרך ארה"ב וכלה באוסטרליה. באינסאד, לדוגמא, הסטודנטים מחוייבים להעביר סמסטר אחד בצרפת ואחד בסינגפור. אין שם מי יודע מה אופציות לבחירה.

4) מיקום האוניברסיטה – האוניברסיטה ממוקמת במרכז מדריד, מרחק הליכה מכל הרחובות המרכזיים, מקומות הבילוי והפארק המרכזי. לדעתי, כל מי שרוצה גם "לחיות" את העיר, חייב לקחת את זה בחשבון.

5) החיים בעיר וחיי הלילה – נו באמת, יש בכלל מה להוסיף?

6) שפה מקומית – אני אישית הרבה יותר נמשך לספרדית מאשר לצרפתית או הולנדית. האוניברסיטה מממנת ללא תשלום נוסף לימודי ספרדית מדי שבוע ובמשך כל תקופת הלימודים. ישנן 6-7 קבוצות לימוד ברמות שונות וכל אחד יכול למצוא את הרמה המתאימה לו בכדי לשפר את הספרדית שלו. פרט לכך, האוניברסיטה מעבירה חינם למי שרוצה, לימודי ספרדית בחודש שלפני תחילת הלימודים. אני לא יודע לגבי האחרים, אבל לי יש שאיפה לצאת מכאן עם שפה נוספת.

7) תחבורה ציבורית – מעולה! המטרו כאן מרושתת בצורה מצויינת וזה ממש לא בעייה להגיע ממקום למקום. גם האוטובוסים כאן עושים את העבודה כמו שצריך.

8) מזג אוויר – מזג האוויר במדריד לוקח בכל רגע נתון את מזג האוויר ברוטרדם, FountainBleu או בלונדון. בתחילת דצמבר עוד הסתובבנו כאן עם טי שירט.

9) צרפתים לעומת ספרדים – אני אישית מעדיף את הספרדים. הם חמימים יותר. בכלל, לדעתי מדריד היא שילוב של תל אביב ולונדון.

10) ריאל מדריד בכדורגל – תתפלאו, אבל זה גם משהו שיכול לעשות טוב על הלב...

אוקיי, אז בחרתי ב-IE והיום המיוחל הגיע. ל-IE יש שני מחזורי לימוד, בנובמבר ובאפריל. אני נכנסתי למחזור נובמבר.
הגעתי לכאן חודש לפני תחילת הלימודים, ב-5 לאוקטובר, וישר נכנסתי לטירוף של חיפושי דירה. איתי בחיפושים היה גם צחי, בחור ישראלי נוסף שיחד החלטנו להכנס כשותפים בדירה.
מה אני אגיד לכם, לא היה קל ולקח 10 ימים של תיזוזים אבל בסוף מצאנו אחלה דירה, 5 דקות הליכה מהאוניברסיטה. בנוסף לכך, רוב הסטודנטים גם כן גרים באיזור של האוניברסיטה אז זה ממש מצויין, במיוחד כשרוצים לשבת על Work group assignments או סתם כשרוצים לקפוץ לדירה לאכול משהו בהפסקה.
אפרופו אוכל, המחייה בספרד היא לא יקרה כאשר משווים אותה לישראל. למי שהולכים לחיות על פסטה/אורז וחזה עוף/ המבורגר, כמוני, אני רק יכול להגיד שחצי קילו של חזה עוף בסופר עולה 2 יורו... לגבי פסטה – 3 חבילות עולות 1.5 יורו.
שכר הדירה באיזור של האוניברסיטה, שנחשב לאחד האיזורים הטובים במדריד, עומד על 1,200 יורו לדירת 3 חדרים (משום מה זה תמיד 1 גדול ושניים קטנים יותר). מה עוד... בכל בניין כאן יש שוער בכניסה ואמנם הוא לא עושה יותר מדי, אבל זה נחמד לדעת שאפשר לשים שקית זבל מחוץ לדירה וכל יום ב-19:00 אוספים אותו...

השבועיים- שלושה הראשונים במדריד, עד תחילת שבוע האוריינטציה באוניברסיטה עברו במעבר מאירוע לאירוע, היכרות עם החברים מהלימודים(והגדלת מאגר החברים בפייסבוק בעוד 100 איש), מציאת הטאפאס ברים השווים, ובכלל- הנאה מהעיר ומהחוויה. זה גם הזמן שבו, כפי הנראה, תלכו לראות משחק כדורגל של ריאל מדריד...

בתחילת נובמבר החל שבוע האוריינטציה. בשבוע זה, מלבד קבלת כרטיס הסטודנט ויתר הארגונים השונים, מדובר בשבוע שבו הסטודנטים עוברים קורסים קטנים כמו איך לפתור Case studies, איך לעבוד נכון בקבוצות, איך לכתוב קורות חיים ומכתב מקדים. בנוסף, מקבלים הרצאות מאנשים מהתעשייה ומחברות ההשמה המובילות באירופה על העבודות המצפות לנו בחוץ, ועוד ועוד ועוד...
את שבוע האוריינטציה חתמנו בטקס פתיחת הלימודים הרשמי שנערך בעיר בשם Segovia, עיר עתיקה במרחק של כשעה וחצי ממדריד, שם נשאו דברים דיקן הפקולטה וראשי החוגים.

בשבוע השני של נובמבר התחיל הסמסטר, אבל על זה אדבר כבר בפעם הבאה...

ביי בינתיים,
שי.

תגובה 1:

  1. שי אני רק רוצה להוסיף הערה אחת על הספרדים -
    בארץ יש לחלקנו דעות קדומות על הספרדים בגלל כל מיני עניינים פוליטיים שממש לא בא לי להכנס אליהם.
    מהניסיון שלנו כאן במדריד הספרדים הם פשוט מקסימים, סובלניים, אדיבים ופשוט שמחים. אפילו פעם אחת לא חווינו כאן תגובות צוננות או לא נעימות בקשר להיותנו ישראלים.
    אז כן, אני בהחלט חושב שגם זה שיקול...
    אחל'ה בלוג!

    השבמחק